puurheid

Gepubliceerd op 31 mei 2021 om 11:44

We zitten vaak in een vicieuze cirkel zonder dat we het in de gaten hebben.

We gaan naar school, waar er van ons verwacht word  dat we de hele dag gevuld worden met info waar we niet vrijwillig om vragen. Vanaf ons 4 zitten we al vast in een systeem die ons dus danig vormt om deel te nemen aan een prestatie maatschappij. De hele dag gevoed worden met dingen waar je niet vrijwillig om vraagt. Bewustzijn wat gevoed word met feiten ,met moeten, met prestatie. Kinderen zijn vaak oververmoeid van de kennis die ze zich eigen moeten maken waar vaak geen interesse voor is. Ouders werken, hebben een hoop verantwoordelijkheden op zich genomen en hop de kinderen moeten weer mee in de snelheid van de ouders. Ouders vaak al lange tijd overprikkeld en onbewust word er een hoop geprojecteerd op hun kinderen. Plop dat er ook nog bovenop. Ze mogen niet jennen, niet zeuren, want dan word er vaak gedreigd met als je nu niet ophoud dan gebeurd er dit of dat. Yep, er komt nog eens een straf bovenop. Er word niet gekeken wat de oorzaak is van dit gedrag. Er word een wenselijk gedrag op gezet want dat is maatschappelijk toonbaar. In feite sluit je de energiestroom. Het kind voelt zich niet gezien niet gehoord, niet gelieft. Hij meet zich uiteindelijk een rol aan omdat hij/zij geen spanning wenst. Vaak gaan kinderen hun ouders pleasen. Wat het gevolg is verwijdering van het zelf. Of ze zetten zich af.

De haast die jezelf vasthoud en de frustraties waar je geen verantwoording voor neemt ( lees bewust maakt en zorgt dat je ze released zodat je ze niet op een ander projecteert ) geeft vaak de verhouding waar tussen jou en het kind. Vaak blijft de spanning circuleren omdat er geen werkelijke aandacht voor is geweest en dat het aandacht vraagt naar jezelf te durven kijken en te voelen waar jij loopt te projecteren. Of waar jou verwachtingen liggen. Of waar jij bereid bent een kind zijn eigen gevoel te laten beleven, los van dat je ze kunt adviseren maar vanuit de vrijheid. Het is niet de vrije wil van een kind om in het programma van de ouder mee te moeten draaien.

Als je er vanuit gaat dat we vrije wezens zijn, dat we niet op aarde zijn om te moeten presteren , dat we een maatschappij hebben gecreëerd die ver voorbij de natuur heerst en waar we vanuit buiten onszelf een weg terug moeten vinden naar de oorsprong. Intellect is aanwezig, dat krijg je van nature mee, dat is het vermogen waarin je kunt werken. Als je je richt op je eigen stroom en je interesses en daar de ruimte voor kan krijgen dan gaat het allemaal vanzelf. We hoeven niet geprogrammeerd te worden, we hoeven niet te leren uren stil te zitten en ons mond te houden, we hoeven niet te leren dat er duizenden jaren geleden van alles is gebeurd. Alleen als je daar behoefte aan hebt of voor voelt. We zouden de kinderen moeten leren te leven in het NU, hoe ze hun kracht aan kunnen blijven spreken, hoe ze leren bij hun adem te blijven en in contact te blijven met wat ze werkelijk willen. 

Dat ze daar volledig de ruimte in kregen, dat ze mogen zijn wie ze zijn. Niet vanuit etiketten benaderd, of dat ze daar dan " anders " in zijn, Anders dan wat ? Wat is "normaal "? Waar ligt de essentie van elk mens ? Kun je bij je eigen essentie komen en vanuit daar ervaren dat we vrij zijn ?

 Ieder mens vind het fijn betekenis vol te zijn. Maar wel uit eigen vrije beweging, want dan stroomt het . Dat is je essentie, puur en weerstand loos.  Dan is het fijn discipline op te bouwen en daar in te groeien, dan is er geen weerstand waar doorheen gevochten moet worden. Dan leven we vrij, met een natuurlijk gekozen doel en een vrijwillige kracht in liefde

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.